Nathalie Edholm - älskade bästa syster.

Jag fattar inte hur snabbt tiden gått. Det känns som det var nyss vi var 9-11 år och satt och låtsaskörde i eran bil på gården. Låtsades vara vuxna och vi kunde föreställa oss hur det skulle vara när du verkligen vara 18 och hade körkort. När du var 15 taggade vi för moppekortet, när du var 16 så hypade vi för att du skulle ta epakortet.

Nu ska vi börja tagga för ditt körkort, åren har verkligen blåst förbi. Nu blir du vuxen.
Alla gånger vi lekt och fjantat oss och vägrat inse att tiden bara tickar fram och att vi båda snart skulle vara stora.
Nu är du stor, fast vi kommer nog alltid vara barn. För du och jag kan inte vara vuxna tillsammans.
Men det är det som gör att jag värdesätter vår vänskap så mycket.
För utan dig hade inte jag funnits.
Jag hade inte varit den jag är idag utan dig, du har varit som min storasyster i alla år som gått.
Varje gång du satt dig på cykeln och cyklade direkt till mig när jag var ledsen, när du satt dig på bussen från Piteå.

Och jag vet att jag kan lita med dig ändå tills vi ligger där ruttna och redo att hoppa i graven.
För det är en sån person du är, du värdesätter dina nära och kära. Du är genomgod. Det finns inget ont att säga om dig. Och det vill jag att du ska ta åt dig av, för du är verkligen en helt otrolig människa. Du har så många bra egenskaper och nån dag hoppas jag du kan öppna dina ögon och se dig själv klart. Så du då faktiskt inser hur jäkla underbar du är. Jag ville egentligen inte att det här inlägget skulle bli så långt. Men jag skulle kunna skriva en novell om dig och vilken fin vän du är. Men egentligen så var det här inlägget till för att säga grattis. Så..


Grattis på din stora speciella dag, Nelzan.
Det var 5 år sen vi hittade på Nelzan och Jelzan. Så fort tiden går!
Jag älskar dig
 


   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0