thailand info

och förresten så har vi beställt biljetterna nu till thailand, det blir den 22 december! :)
Jim följer med, medans pappa får stanna hemma och sköta om småskitarna (katterna).

Jag vet iaf att första veckan ska vi åka till Kosamet (stavningen?) och antagligen ska vi vara på Diamond Beach.
En strand som drivs av transvetier...ååh jag kan inte stava... dyslexi anfall aujgfwqjo tb iiiheheheghackakcakc.
Jag skriver av en artikel om ön istället :P hah...


Ko Samet
+++

Kritvit sand,mysiga stränder. Bungalowbyar, strandbarer. Lugnt.
Missa inte Diamond Beach som drivs av transvestiter.

Lägger till några till öar.

Ko Phi Phi
++++

Här låg paradiset. Nu finns dragshow,skräp,pizza,dagsturister och dykshoppar.
Men ön är ännu en av de vackraste. Perfekt om du vill ha litet av varje.
Bilfritt,god mat,båtutflykter,lokalbefolkning,shopping och nattliv. Bra för barnfamiljer!
.... gillar det där med barnfamiljer, vi ska ju trots allt ha med oss jim! haha

Ko Lanta
++++

För dig som tyckte Phi Phi var överexploaterad. Lanta är inte lika vacker och sanden inte lika vit.
Men priserna och tempot lägre.

Ko Tao
++++

Lugnt, vackert, bra dykning, inte en charterturist. För den som vill stanna litet längre.

Krabi-området
+++++

Sagolik skärgård med kalkstensformationer, grottor och småöar.
Perfekt bas för båtluffning. Ännu inte överexploaterat, men hotat. Lyx- och charterturister samsas med ryggsäcksfolket.
Populäraste stränderna är Ao Nang (shoppning och god mat),
Rai Leh (avspänt), och Phra Nang (vackrast och dyrast,här bodde Efva och Eva).
Badbåtar till obebodda öar.

Ååååh , jag längtar så jäkla mycket nu!! :D
och här är en av mina favoriter.

Ko Tarutao
+++

Vattenfall,delfiner,havssköldpaddor. För resvana.

Låter inte det härligt!? DELFINER?! HAVSSKÖLDPADDOR!?

Ska försöka övertala mamma att åka till Krabi-området eller Ko Taratao.
Ko Samet ligger vid Bangkok huvudstaden. Mer i mitten.
Om ni tänker er som Sundsvall.
Sen ligger Phuket (där alla fina öar ligger,krabi,tarutao,lanta,phiphi osv..) väldigt långt ner.
Typ som Malmö. Eller nja, Men långt ner iaf. Förrförra gången vi var i thailand var vi i Phuket.
Och jag frågade mamma igår om vi skulle till nån sån där fin badstrand och då sa hon direkt "inte phuket".
Men hon blir nog inte så svår att övertala,..sola,bada,dyka,simma bland massa fina fiskar..mmmmm!
Sådär, nu finns det nog inte så mycket mer att berätta. Det här inlägget är för att ni ska bli avundsjuka!
Mohaha, nejmen jag fick också lite info . Men vill ni vara avundsjuka så får ni vara det! :D
Jag ska iaf spendera dagarna till den 22 december med att längta..

Och ja , förresten . Fanns en liten smårolig text med..

En öde paradisstrand där du vaknar till ljudet av fallande kokosnötter?
Eller neonbarer med gogodansare och transvestiter?
Thailand har allt. 

Haha, jag skyller fortfarande på att jag är glad! :)


Nu går jag på toa, haaaajjdooooo!


<3 / jasmin, wihooo

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag ska till krabi i december 3veckor under jul och nyår :) Kommer du att vara i närheten? :P

2009-07-04 @ 21:33:44
URL: http://xemmas.blogg.se/
Postat av: Camilla

jag blir väldigt avundsjuk!!!

2009-07-07 @ 22:39:38
URL: http://blondinbylund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0